Programma Junior MIE'20


13:00

Welcome

Gerrita van der Veen

(HU) Directeur van het Kenniscentrum Digital Business & Media en lector Marketing & Customer Experience.

 


13:15

Keynote

Data visual storytelling

Wil je impact te maken met je inzichten, maak ze dan visueel! Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Maar wat nu als het geen 1.000 woorden zijn, maar datapunten? In deze keynote laat Michiel Dullaert zien hoe je je data visueel maakt en hoe je met die visualisatie mensen kunt inspireren. Leer de perfecte grafiek te kiezen en het beste design toe te passen om zo indruk te maken op je lezers. Ontdek hoe intuïtieve datavisualisatie en storytelling kunnen worden gecombineerd tot nog krachtigere visuals en hoe je cijfers om kunt zetten in een impactvol visueel verhaal. Wees voorbereid op 45 minuten boordevol visuele inspiratie en geweldige tips.


14:10

Ronde 1 / Round 1


Sessie / Session 1

What is the sound of your brand ? 
Sound branding nice-to-have or need-to-have

We are moving to a voice-controlled and audio-centric world. This gives huge opportunities for brands as well. What is the sound of your brand and how does your brand sound on all the different brand touchpoints and media? Is it unique, do you standout from competition, is it coherent and consistent ? We have learned through a survey with Blauw Research that only 3 out of 35 brands in The Netherlands have a recognizable brand-sound. Step into the world of Sound Branding and learn how you can use Sound as a Distinctive Brand Asset.


Sessie / Session 2

De opkomst en impact van onafhankelijke content makers op media en marketing

Sinds 2010 heeft Daan met zijn bedrijven bijgedragen aan de opkomst en professionalisering van de influencer industrie. Na 10 jaar maakt hij de balans op. Wat is de impact van deze ‘influencers’ op media en marketing? Wat werkt, wat niet? En hoe ziet de toekomst voor deze content makers eruit?


Sessie / Session 3

    How Sir Joe has to shake things up in the soda-market.

The Soft-drink market has been under pressure of many years. Sugar, PET (Plastic) and lack of excitement by existing brands are clearly the drivers behind this. New crafty-brands are growing rapidly, better quality and more healthy ingredients. The rise of these small brands are a true risk for the relevancy of Vrumona (an established player in this market for many years with brand like Pepsi, 7UP, Royal Club). What to do? Jasper Spaargaren, at that moment working at Vrumona, advocated that within the current Vrumona-organization this cannot be done. This requires more speed, simplicity and true passion and knowledge for this new products. On the other hand, Vrumona has a great network, expertise and overhead. He came up with the idea to found a semi-separate startup called ‘Sir Joe’. Jasper will reflect on the journey to set-up this venture and how this new structure disrupts also the internal way of working, like a lean-innovation process with no extensive researches anymore, with quick loops and optimizations.


14:45

Pauze / Break


15:15

Ronde 2 / Round 2


Sessie / Session 1

  19 marketing channels for extra ordinary growth, how to pick the right one?

As a (growth) marketer you have 19 marketing channels to achieve growth for your company. They all can do magic IF you have the right customer, product, market and competition… Since you’re at the beginning of your career I’ll give you 1. Some frameworks to decide on what might work for your company and 2. A fast way to test these new channels. This way you quickly find out what will work at your next job as a marketer.

I’m not giving you a golden nugget, but a practical process to use for experimenting with different marketing channels so you can find out what will work in your next job. Join if you want knowledge from 10+ different companies in different industries and over €50,000 of failed marketing budget. Everything in a jam-packed and practical session.


Sessie / Session 2

Business Design: sneller en beter innoveren

Wil je meer leren over effectiever samenwerken? We helpen teams een boost te geven aan mensgerichte innovatie op een supereffectieve en resultaatgerichte manier. Onze aanpak draait om Business Design. Wij integreren de Design Thinking-mindset en Business Modelling tools, zodat er geïnnoveerd wordt met oog voor de gebruiker én de business. We laten je de kracht zien van Design Sprints en Design Runs. En hoe teams daarmee sneller, effectiever en met meer fun gaan werken. We delen de juiste way of working en toolbox, zodat je ook zelf direct aan de slag kunt.


Sessie / Session 3

Leer je eigen generatie kennen!

MediaTest voert sinds 2017 jaarlijks het Jongerenonderzoek uit, waarmee inzicht wordt verkregen in Millennials en Gen Z’ers. In jou dus! Door deze onderzoeken leren we niet alleen hoe de jongeren over verschillende onderwerpen denken, maar zien ook hoe bepaalde trends zich door de jaren heen ontwikkelen.

In deze sessie kijken we graag vanuit jouw standpunt naar deze uitkomsten. Hoe kijk jij er bijvoorbeeld tegen het thema ‘Mediagebruik’ aan? Kijk jij nog lineaire TV en hoe zijn bij jou de verschuivingen in social media gebruik. Hoe populair zijn nieuwe kanalen als TikTok en Twitch en is Facebook echt op zijn retour? Ook zoomen we in op reclame. Merken halen een hoop uit de kast om jou tot een aankoop te verleiden! Nieuwsgierig geworden?


16:00

Keynote

Creativiteit is effectiviteit.

In het verleden, in het heden maar zeker ook voor de jongste generatie consumenten. Die prikken door de gebruikelijke bullshit van merken. Daarom is creativiteit het kapitaal van de toekomst; het zal steeds belangrijker worden voor long-term brand building. Een inspirerende sessie over het belang van creativiteit voor merken.


16:45

Borrel / Time for a drink