Programma


Junior // MIE

20 maart

Woensdag

13:00

Openingswoord

Gerrita van der Veen

HU directeur Kenniscentrum Economisch Sterke en Creatieve Stad
en daarnaast lector van het lectoraat Marketing, marktonderzoek en Innovatie.

 


13:15

Keynote sessie

De 10 nieuwste neuromarketing insights voor commercials en retail

Ga mee op een reis door de wereld van neuromarketing. Tim van ST&T onthult verrassende inzichten uit hersenwetenschap en gedragsonderzoek die je kunt gebruiken om meer verleidelijke commercials en breinvriendelijke winkels te maken.

ST&T heeft de afgelopen jaren honderden commercials en retailvraagstukken onderzocht. Tim deelt de meest kenmerkende findings en best practices uit deze grote stapel onderzoek. We houden van een praktische aanpak. Ons doel is om (jullie) marketing effectiever te maken met direct toepasbare inzichten. Mis het niet!


14:10

Ronde 1 - Parallelsessies


Sessie 1

The best way to make impact with your insights, is to visualize them

Impact maken met data is meer dan de juiste inzichten vinden met behulp van analyses. Impact maak je pas, zodra iemand iets met jouw gevonden inzichten gaat doen. Door de juiste design keuzes te maken in je visual, prikkel je de nieuwsgierigheid van je lezer en verleid je hem om jouw inzichten tot zich te nemen. Je verstopt als het ware een magneet in de data die de lezer naar het inzicht toe trekt.

Benieuwd naar het stappenplan? Klik hier.


Sessie 2

“Alexa, order Heineken” Helping companies understand the opportunities in voice strategy

In many markets, the consumer appetite to experiment with voice technology is increasingly shifting from ‘trials’ to ‘habits.’ In this presentation we will share insights on how consumers use voice technology and digital assistants, the implications of voice technology on how they interact with brands, and how brands can start experimenting with voice marketing.


Sessie 3

Break the Silence: SMALL en het Rode Kruis versterken geluid van jongeren

Jongeren betrekken bij een organisatie die ruim 150 jaar oud is kan alleen als je goed luistert! Hanneke Theuws, marktonderzoeker Nederlandse Rode Kruis vertelt samen met onderzoeker Sylvie Verbiest van SMALL Kids & Youth research, hoe de hele organisatie eerst jongeren beter heeft leren kennen en ze wist te betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe ideeën. Van Break the Silence Disco tot IJsdaging: jongeren dragen op hun eigen manier bij aan het helpen van mensen in nood.


14:45

Pauze


15:15

Ronde 2 - Parallelsessies


Sessie 1

Design Sprints: voor iedereen die sneller wil innoveren

Een design sprint is dé aanpak om in een paar dagen grote uitdagingen op te lossen. De methode (gebaseerd op de Google Ventures aanpak) stelt je in staat om in korte tijd veel werk te verzetten en te komen tot een gevalideerd prototype. In deze sessie laten we aan de hand van cases van o.a. Eneco en Centraal Beheer zien hoe projecten door een Design Sprint een enorme boost krijgen. En hoe je vanuit insights en empathie voor je doelgroep snel komt tot relevante innovaties.


Sessie 2

Content creatie voor de nieuwe generatie

Aandacht van consumenten verplaatst zich sneller dan ooit. Welke platformen zijn over vijf jaar nog relevant? Hoe zet je social media effectief in? En welke rol gaat voice spelen in ons leven?


Sessie 3

Waar Design Thinking stopt, begint Scenario Thinking

Je kunt de toekomst niet voorspellen, maar je kunt je er wel op voorbereiden. In deze presentatie vertellen de business creatieven van The USP Company hoe je omgaat met alle onzekerheden in de toekomst als je wilt innoveren. Hoe ontwikkel je nieuwe producten en diensten waar de consument vandaag nog niet op zit te wachten maar over 10 jaar niet meer zonder kan? Zet Scenario Thinking in. Geef je merk toekomstperspectief. Ben jij klaar om jezelf opnieuw uit te vinden?


16:00

Keynote sessie

The Avocado Show

The Avocado Show is the world’s first avocado based franchise that curates & creates the coolest avocado stuff on earth. The concept went viral like a celebrity sextape and with 150k+ fans online and a multi-million dollar investment by the Bill Gates of avocados herself. This story is one for the books and for the stages. Was it the fans camping outside? The 500 franchise requests? The hundreds of millions of views with zero budget? Who knows. But watch, laugh and learn as Ron Simpson tells you how they are steering your favorite fruit into the future.


16:45

Borrel